Galton Flowers

Foretaget jag ska jobba for heter Galton Flowers. De har for nuvarande tre butiker, den forsta i Golders Green, den andra i ett shopping center i Brent Cross och den nyaste dar jag ska jobba, i Westfield shopping center i Sheperds Bush.

Westfield ar ett jattestort nytt shopping centre, far mig att tanka pa Sydney dar de ocksa har Westfield. Butiken dar jag ska jobba ligger mitt i en av gangarna i centret, sa det finns inga vaggar eller nagonstans att gomma sig. Det ar ett mysigt trivsamt litet stalle med fina och lite specialla blommor. Eftersom kvinnan foredrar hollandska och sweiziska florister sa ar stilen annorlunda jamfort med den engelska. Vilket betyder mer likt var svenska, alltsa lite mer kreativit tankande, precis vad jag vill ha.

Jag kommer aven har att fa jobba sena kvallar, men aldrig 12-timmars skift som tidigare. Jag komer nu att jobba 8 timmar om dan, vilket innebar 40 timmar i veckan, precis som en svensk heltid. Lonen ligger aningen hogre till en borjan, men det finns goda forutsattningar for en snar okning. Jag kommer att ha tva dagars ledigt varje vecka, en bestamd dag och en varierande. Det betalas ut overtidsersattning och det finns semesterdagar att ta ut. Allt later sa mycket mer organiserat och ordentligt an vad det forra stallet var.

Det kommer vara jag och en japansk tjej som arbetar heltid och en sweizisk elev pa deltid. Jag haller tummarna och hoppas att det har kan vara ett battre och mer trivsamt stalle.

Galton Flowers: http://www.galtonflowers.com/
Westfield Shoppingcentre: http://uk.westfield.com/london/

Kommentarer
Postat av: Lina

Grattis vännen till de nya jobbet :) är jätte glad för din skull. Hoppas att allt blir bättre nu på de nya jobbet kram kram

2009-08-27 @ 18:17:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0