Ny start

Igar var jag som sagt och tittade pa ett rum i en lagenhet i Golders Green, som ligger tva stopp ifran Belsize park dar jag bor nu. Lagenheten ligger precis ovanfor en av foretagets blomsterbutiker och huset ar 4 vaningar. Jag fick valja pa ett storre dubbelrum eller ett normalstort singelrum. Tycker absolut att singelrummet var tillrackligt stort for mig, sa jag tror jag bestammer mig for det. Lagenheten var i gott skick, men som sagt, engelska hus ar inte som vara svenska... Det var morkbruna heltackningsmattor overallt, morka tramobler och underliga kombinationer av det mesta. Men som sagt, det ar ett toppenerbjudande vad det galler pris, hon ger oss anstallada ett bra erbjudande. Jag ska ge det en chans och se hur det gar, forhoppningsvis kan man fa det att funka.

For tillfallet bor det en tjej i lagenheten, samma tjej som jag kommer att arbeta tillsammans med fram till slutet av september da hon aker tillbaks till Sweiz. De ovriga rummen kommer att hyras ut till fler anstallda eller studerande. Sa jag hoppas det kommer lite trevliga sociala manniskor.

Idag ar jag ledig. Ska traffa James mamma och strosa runt lite har i Ampthill dar James bor. Ikvall har James chef bjudit in oss pa BBQ. Jobbar mina sista dagar pa Flowerstation fredag lordag sondag. Mandag ar en rod dag har, sa da har jag tagit mig ledigt, borjar nytt jobb pa tisdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0