Julmarknad nr 2.

Dagen har bestått av jobb. Förvånansvärt lugnt får jag faktiskt säga. När kommer julruschen? Hade vatt skönt om den hade startat lite tidigare än de tre dagarna precis innan julafton... Vi jobbar på, finns ju alltid nåt att hitta på. Idag fick vi bland annat påfyllning av krukväxter.

Efter jobbet kom Lina och mötte upp mig för tillsammans gå ner till den årliga julmarknaden på vår gamla skola. Mysigt med hembakade bröd och allt som brukar finnas där. Mest kul att se vad eleverna hittar på. Såklart jämför man ju med de arbeten som vi gjorde på vår tid. Ikväll tyckte jag det var lite folk. Fast vi kom ju å andra sidan inte förren efter sex, marknade öppnade redan fem.

Var jätteroligt att träffa Elisabeth, min gamla lärare från floristutbildningen. Kan inte förstå att det är tre och ett halvt år sen jag gick ut gymnasiet. Men jag har i alla fall utnyttjat mina år och tid väl. Hunnit med att prova på yrket i åtminstone tre länder. Bättre ska det bli!


Kommentarer
Postat av: malin björk

Hur kan du få det till ett och ett halft år sen vi gick ut gymnasiet. det var ju 2006...

2009-12-10 @ 06:35:23
URL: http://maliiinbjork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0