SORRY!

Känner att jag kanske borde skriva något här. Var ju ett tag sen sist, närmare bestämt 2 veckor och 5 dagar sen. Jag är vid liv, dagarna rullar på, men inte är jag lycklig för det.

Ska jag gå rakt på sak och vara ärlig, så avskyr jag stället jag jobbar på. Det finns inget som heter rättvisa eller ärlighet på det där företaget, tråkigt nog. Jag gör mitt bästa, jag jobbar och sliter, jag kommer in extra när det behövs (fastän jag är ledig). Men vad får jag i utbyte för de tjänster jag gör?! INGET! Alla dagar jag jobbat sen jag kom hit, har jag jobbat det sena skiftet och slutat 21. Aldrig har jag haft ett dagspass (9-3). Jag har bitit ihop och hoppats på att schemat skulle komma att ändras när jag kommit in i rutinerna och blivit en i gänget, men icke. Det blir bara värre och värre... Jag jobbar minst 40 timmar i veckan, alltid kvällspass och nu denna helgen fredag kväll hela lördag och hela söndag, vilket betyder ingen helg. Känns tugnt att bara jobba och jobba och inte ha något annat. Speciellt som nu när jag inte har nåt att se fram emot, jag kan inte träffa James denna helgen eftersom jag måste jobba. Han jobbar måndag-fredag, som vanliga människor, så enda chansen vi har att träffas är helgerna. Fick nya schemat för nästa vecka idag, inte precis någon lycka. Jag jobbar lika illa nästa vecka och helg. Har en dag ledigt, och det är torsdag, vilket känns helt meningslöst. Jag har inte haft någon chans att träffa folk, så jag känner ingen, den enda jag känner är James, och några av hans vänner, men inte kan jag åka dit på torsdag, för alla jobbar. Åhh, jag blir så less... Jag är så arg och ledsen på det här. All skit kastas på mig. Jag ska sluta på det där stället. Efter semestern i Sverige kommer jag inte tillbaks till Flowerstation.

Eftersom jag haft förmiddagarna ledigt denna veckan, har jag varit ute på jobbjakt. James har hjälpt mig och designat ett bra CV och en riktigt profisionell portfolio som jag är jättenöjd med. Jag har varit runt i 9 olika butiker som jag gillar och lämnat ut CV´n. Alla har varit imponerade av min presentation med CV och portfolio. Känns bra, hoppas på det bästa, hoppas på att få en plats i en butik jag tycker om. Jag vill känna mig nöjd med min vardag, vill trivas på jobbet, kunna utnyttja min kreativitet och veta att folk uppskattar det jag gör. Inget av det här stämmer med livet just nu, tyvärr. Men jag kämpar på, jag tänker inte ge upp, jag är inte här för att bli nedtrampad. Jag ska hitta något bra och bli lycklig med min vardag.

Nytt jobb med bättre arbetstider är ett första steg mot ett socialt liv. Som det är nu har jag ingen möjlighet att träffa folk, jag har ingen fritid om kvällarna. Förhoppningsvis, om jag hittar ett trivsamt jobb, kan jag gå med i nån sport eller läsa nån kurs för att träffa vänner. Jag vill ha roligt när jag är här! Inte bara jobba och känna mig ensam då jag inte träffar James... Hoppas ni håller tummarna för mig och ett nytt jobb, det kanske hjälper. TACK!

Kommentarer
Postat av: Malin Björk

Nej är det sant? Gud jag håller alla tummar i världen att du får ett nytt jobb.



Jag hoppas verkligen att vi kan ses när du kommer hit. Sen vill jag komma till dig!



LÄNGTAR EFTER DIG

2009-07-19 @ 09:45:46
URL: http://maliiinbjork.blogg.se/
Postat av: Sofie Petersson

åhh jag håller tummarna. jag vet hur de känns att bara jobba kvällar när jag var på nivå. de suger. Bara jaga på efter jobb, jag håller tummarna =) puss

2009-08-23 @ 19:28:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0