Första lönen

Har nu jobbat för Flowerstation i en månad och därmed fått min första lön. Vi blir avlönade den förste i varje månad. Skattesatsen är något lägre än den svenska och timlönen är ganska mycket lägre... Inte precis som att jag tjänar på att bo och jobba här... Men man får ta det som det är, det är en god erfarenhet och man lär sig att uppskatta saker man aldrig riktigt tänkt på förut.

Tycker att jag har kommit in i rutiner bra under de här fyra veckorna. Jag känner mig som en i teamet. Vi har roligt tillsammans och alla gör vad de ska (mer eller mindre). En av tjejerna, Patricia som är manager, ska sluta och åka tillbaks hem till Brasilien i slutet av juni, så nu väntar vi alla på beskedet om vem som ska ta över managerrollen.

Jag har fått bra omdömen och komplimanger av kollegorna vad det gäller mina arbeten så det känns bra. Alltid roligt att få höra att man gör bra ifrån sig :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0