Helg igen

I fredagskväll åkte jag hem till James efter jobbet. Sista natten i hans gamla rum. På lördagen gick vi upp didigt då det var dags för flytt. James och en av hans kompisar, Stevart (som jag också träffade i Australien), ska hyra en lägenhet med två sovrum, två badrum och ett kök/vardagsrum kombinerat i 6 månader. Det är en alldeles ny lägenhet som ligger i Ampthill, en liten by strax utanför Flitwick där James föräldrar bor. Hela lägenheten är i en ljus beige färg och det är heltäckningsmattor precis överallt.... Engelskmän verkligen älskar dessa otäcka mattor! Köket är jättefint, alldeles blankt och fint med modern rostfri platt spis. Undrar bara hur länge det kommer hållas rent... Får se hur det ser ut nästa gång jag kommer dit.

Jag åkte tillbaks in till London på eftermiddagen eftersom jag skulle jobba 3-9pm. Efter jobbet kom James och hämtade upp mig. Vi gjorde en snabb omsvirning och begav oss ut för att äta. Vi hamnade tillslut på en liten japansk restaurang nerför kullen från där jag bor i Belsize Park. Jag har aldrig ätit japanskt innan, så  det var spännande. Fanns mycket fisk och skaldjur på menyn, vilket jag inte är något stort fan av... Jag körde som vanligt på kyckling som jag älskar. Maten var helt okej, men japanskt blir inte en av favoriterna...


James förätt bestod av stora friterad räkor med skal, ben och ögon kvar! Jag valde grillad aubergine vilket var jättegott! Till huvudrätt hade vi båda kyckling, James var friterad och min grillad med teryiaki sås. Ris och wookade nudlar till detta. Inte så dumt! Mätta blev vi i alla fall...

På söndagen väntades regn så vår plan om att åka till stranden i Brighton ändrades. Istället blev det en dag i London, utan regn! Dagen var varm och kvav, regnskurar och solsken från och till, som vanligt här i London. Jag började dagen med att köpa frukost som jag förberedde medan James låg kvar och sov i sängen... Blev en mysig frukost i solskenet på balkongen. Mätta och belåtna promenerade vi ner mot Camden där vi kollade läget på marknaden. Jag köpte en spargris som jag spanat in ett flertal gånger. Så nu har jag ett litet djur att mata varje dag. Vi promenerade vidare mot Regents Park och rosenträdgården som är i full blom. Solen sken på oss och rosorna, blev en massa fina bilder. Vi gick vidare in mot centrum. Besökte den svenska butiken "Totallý Swedish" där jag köpte gräddfil och dipmix för att visa James hur man dippar på svenskt vis. Vi lunchade lite lätt på Startbucks och begav oss därefter hemåt. På vägen hem stannade vi till i en matbutik för att inhandla kvällens middag. Det blev en ny variant av tacos, om man kan kalla det så. Vi köpte kyckling som vi stekte tillsammans med paprika, lök och champinjoner i en röd thai currysås. Till detta hade vi färska grönsaker och ris som vi fyllde våra fajita wraps med. En riktig 10 poängare! Vi åt förmodligen alldles för mycket, men lite chips och dip gick ändå ner när vi tittade på film.



James<3






Helgen har varit bra, har hunnit med att träffa James mer än vanligt. Nu är det redan sen tisdag kväll, hur kan tiden gå så fort?! ... Godnatt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0