Måndag

Fick en halvpositiv överraskning i söndags då jag ringde jobbet för att få veckans schema. Jag hade måndagen ledig, vilket jag inte brukar ha, så istället för att vara ensam i London, så åkte jag med James på morgonen när han skulle till jobbet. Han lämnade av mig i sina föräldrars hus där jag roade mig själv vid datorn och fixade lite med hans kläder som skulle flyttas över till lägenheten.

Vi lunchtid kom Jodie, en av James kompisars flickvän, och hämtade mig. Vi åkte till en restaurang i en by strax intill för att äta lunch. Beställde in en tallrik med houmus, tsatziki, oliver, fetaost och nån annan röra tillsammans med bröd, alldeles lagom för två. Stannade i drygt tre timmar på pubrestaurangen, tiden gick fort. Vi pratade om det mesta och hade jättetrevligt. Jodie är en jättego tjej, ett par år äldre än mig, ser ut som en docka så perfekt som hon är med välgjorda naglar hår och massa smink. Vi har bara träffats ett par gånger innan, men känns ändå bra att ses. Var skönt att få träffa nån annan än James, få prata lite tjejsnack och fnittra.

James sa att han skulle komma hem vid 5pm, men när jag vaknade på soffan tjugo över hade han fortfarande inte kommit hem... Jag hade fått ett sms där han skrev att han skulle på möte 4.30, så antog att det dragit över... Vid 6pm ringde han och sa att han höll på att packa ihop och strax var påväg. En halvtimme senare ringde jag och frågade vart han höll hus. Det var ingen glad James som svarade att han fortfarande var fast på kontoret... Efter att middagen blivit påbörjad foch framskjuten för tredje gången så bestämde vi oss för att äta när klockan slog 7.30. Just då så kom han äntligen hem. Det var den längsta väntan nånsin... Har aldrig haft så tråkigt.

Efter middagen åkte vi till lägenheten för att lämna lite prylar och hämta upp Stevart för att åka till Tescos och handla. Blev en riktigt storhandling för killarna som skulle fylla upp skafferi kyl och frys. Spenderade nog omrking en timme i affären, men kul hade vi. Avslutade sedan kvällen med film i sängen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0