Midsommar i London

Nu går det än en gång mot mörkare tider. Midsommar har firats, det här året i London.

Jag och James hade som sagt en långledig helg tillsammans, fredag lördag söndag. På torsdagskvällen efter jobbet åkte jag hem till James för att sova där och spendera nästkommande dag i Milton Keynes för shopping. Jag köpte mig en klänning för kvällen och ett par leggings, det var allt. Behövde egentligen inte mycket mer med tanke på att jag shoppade litegrann på min lediga förmiddag i torsdags då jag strosade omkring på Camden Market. Köpte då ett par snygga Adidas skor (basket modell), ett svart linne och en söt kofta på HM och en finfin sommarklänning ooch matchande halsaband att bära på midsommardagen.

På fredagskvällen åkte vi tillbaks till mitt i London för att göra oss i ordning för kvällens midsommarfirande. Jag hade bokat bord för oss, men när vi väl kom ner till puben i Camden var där så mycket folk och sånt oväsen så vi hamnade på en italiensk restaurang och åt pizza istället. Mätta och belåtna gick vi tillbaks till The Earl Of Camden för att delta i firandet. Det spelades svensk musik och vi sjöng och dansade till de traditionella midsommarsåmgerna. Avslutades med nationalsången, vilket kändes lite märkligt då vi sjöng "...ja jag vill leva jag vill dö i Norden...". Puben stängde vid 24, så James och jag tog en promenad upp till Primrose Hill där vi tittade ut över London i nattmörkret. Jättefint att se alla byggnader upplysta med lampor.

På lördagen gick jag upp ganska tidigt för att förberade vår midsommar lunch att ta med till picknicken i Hyde Park klockan 12. Jag kokte nypotatis som blandades med kyckling och grönsaker i en sommarsalad. Till detta hade vi såklart gräddfil och gräslök. Vi hade även köpt jordgubbar, nötter, ost och kex. Det tog betydligt längre tid än planerat att spatsera ner till parken med en tung kylväska att bära på. När vi började gå var det ganska kyligt och molnigt, men väl inne i stan blev det riktigt hett. James var tvungen att köpa ett par shorts och en ny t-shirt, så väl framme i parken hade klockan hunnit bli 13.30... Jag var inte helt nöjd med tidsfördröjningen, men vi hade en mysig dag ändå. Nästan precis när vi kom fram var det dags för midsommardans kring den pyttelilla midsommarstång som arrangörerna hade fixat ihop. Vi sjöng och dansade till alla de bästa midsommarsångerna. Riktigt kul! Det var jättemycket folk så det var en lyckad dag. Picknicken smakade bra och vi var proppmätta när så gott som allt var uppätet då vi begav oss tillbaks mot mot vid 17 tiden.

Dags att packa väskan igen, på lördagskvällen efter midsommarfirandet i parken åkte vi hem mot James igen. Några av hans kompisar kom över och det blev lite party. Vi toog taxi till Milton Keynes där vi först stannade på en pub och därefter begav oss till en club. Större delen av kvällen spenderades på dansgolvet vilket kändes i fötterna dagen efter... Lyckad kväll!

På söndagen var det Fars Dag här i England. Efter en lång sovmorgon åkte vi till James föräldrar för att äta BBQ tillsammans med familj och släkt. Trevligt att träffa alla igen och maten var såklart toppen!

Helgen har som sagt varit bra. Behövde verkligen de där lediga dagarna. Det tar på krafterna att jobba 12 timmarsskift även om man vill förneka det.

Hoppas att alla ni där hemma har haft en bra midsommar med mycket firande!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0