Sommarn är här!



Äntligen! Jag älskar sommar och sol! Så skönt att slippa ta på sig en massa tjocka kläder. De senaste fem dagarna har varit helt fantastiska här i London. Sol och värme, men lite blåsigt. Jag har passat på att njuta av solen i parken innan jobbet. Hoppas man kan skrapa ihop en liten solbränna även i det här landet, även om det verkar lite hopplöst.

I söndags hade jag och James en jättemysig sommardag med picknick och grill. Vi begav oss till Wrest Park, som ligger bara en bit utanför Flitwick där James bor. Vi bredde ut oss med mat och handdukar och spel på ett stort grönt fält intill ett gammal slott. Efter att ha spenderat ett antal timmar i solgasset tog vi en promenad in i slottsträdgården. Hur vackert som helst, och emormt! Massa mysiga alléer, välklippta buskar och träd, bäckar och dammar och stora gröna gräsmattor. Jättefint!

På kvällen grillade vi tillsammans med familjen i trädgården. Pappa Lewis var grillmästare och det bjöds på kyckling i olika varianter, stek och korv tillsammans med en uppsjö av olika grönsaker och tilltugg :)

Helgen var som sagt bra, synd bara att den inte varade längre... Önskar jag hade två dar ledigt på raken, som normala människor. Men man får stå ut, bara att bita ihop!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0