Helg?

Vad händer egentligen. Dagarna bara flyger förbi! Vart tar tiden vägen? Kan inte förstå vart helgen tog vägen. Man blir helt förvirrad av att jobba kvällar.

I lördags åkte jag direkt till James efter jobbet. Vill så gärna hitta på nåt en lördagskväll, men vad orkar man med när man inte kommer hem förrän strax innan elva? Blev Madagaskar 2 och en kopp te i sängen.

På söndagen hade vi tänkt göra nåt kul, åka på utflykt nånstans. Men eftersom det regnade mer eller mindre från och till så sprack vår plan om att åka till stranden. Vi begav oss istället till safariparken där vi strosade runt bland djuren. Och vet ni vad, sen åkte vi till IKEA! Jag behövde köpa lite smågrejer till mitt rum, och vart åker man då?! Även här i England är IKEA det främsta, ganska tufft tycker jag. Extra kul när namnen på alla prylar är på svenska, kan inte vara lätt för de där engelskmännen. Så där gick jag runt och tjuvlyssnade och fnissade när folk försökte uttala namnen på vad de skulle köpa. Jag fick i alla fall med mig en tvättkorg, lampskärm, lunchburkar, fotoramar och en bok till James om svenska maträtter. James köpte kaviar, ost, skorpor och knäckebröd, han gillar det där svenska.

Jag leker


Pingu o jag
Jag och James
IKEASingoalla och Ballerina!


Åkte hem till mitt imorse då James skulle till jobbet. Så nu sitter jag och inväntar tiden för att gå till jobbet. Lyssnar på musik, fick en cd-spelare av James i present när jag kom dit i lördags.

Vet inte hur vädret är här, det ändras hela tiden. såg riktigt mörkt ut ett tag, men nu skiner faktiskt solen. Hoppas det håller sig fint så jag kan promenera till jobbet. Det växlar hela tiden, så man kan aldrig riktigt vara säker på hur det ska bli.

Veckan består av jobb måndag, tisdag, onsdag, fredag och lördag. Är ledig alla förmiddagar utom tisdag då jag jobbar 9-9. Jag är vill jobba som vanligt, gå upp tidigt och komma hem normal tid på kvällen... Känns inte som min grej att jobba sena kvällar... Men man får väl vita ihop och hoppas att schemat ändras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0