Jobb-info

Sitter och tar det lugnt efter jobbet med en kopp te. Jag är så engelsk, dricker te nästan jämt. Behöver nåt som piggar upp litegrann efter en sen jobbdag. Man blir alldeles matt av att jobba kvällar, inget jag skulle välja frivilligt.

Jag blir så rastlös om förmiddagarna innan jag börjar jobba vid 3pm. Idag gick jag hemifrån en timme tidigare än vanligt, så hade gott om tid för att promenera runt i Regents Park. Just nu är rosorna i full gång med att blomma ut. Jag begav mig till Queen Marys Garden, precis i mitten av Regents Park, där rosenträdgården finns. Promenerade runt i sisådär en och en halv timme innan jag gick till jobbet. Allt är så himla fint nu, är alldeles grönt. Hoppas bara på lite mer sol. Idag har det varit ganska varmt, men det blåser rejält.

Jobbet går bra. Jag känner att jag kommit in i rutinerna och allt flyter på. Behöver inte fråga så mycket om priser eller vad som behövs göras. Vet såklart inte hur allt går till ännu, men jag känner mig nöjd med min prestation. Arbetskamraterna verkar inte ha nåt att påpeka och kunderna köper min alster, så det finns inget att direkt klaga över.

Imorgon är det åter igen dags för en 12 timmars dag, 9-9. Kändes okej förra veckan, så det blir nog bra imon också. Tisdagar är en fullspeckad dag, mycket ordrar och företags arrangemang att leverera. Hoppas på att få göra lite stora pampiga arrangemang imorgon.


Dagens utsikt över London från Primrose Hill.
Den här vyn ser jag varje dag på min väg till jobbet, inte illa va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0