Jobb-info

Nu har det gått några dar sen jag senaste uppdaterade om vad som händer. Har inte riktigt haft tid för att blogga eftersom jag börjat jobba och slutar sent om kvällarna.

Första dagen på jobbet var i fredags, jobbade även lördag. Båda dagarna de sena skiften 3-9pm. Känns tugnt att sluta så sent, även om man bara jobbar i 6 timmar. Det är det där med kvällen som gör det. Jag föredrar tidiga mornar.

Tycker att det gått ganska bra, jag kommer in i rutinerna mer och mer. Tar såklart sin lilla tid att memorera allt som ska göras och vart allt finns. Men alla är snälla, hjälpsamma och förstående, så det känns bra. De är nöjda med mina arbeten, men har bara gjort buketter än så länge. Stilen är ungefär som i Australien, allt är runt och utfyllt med en massa grönt. Stort och blommigt ska det va. Inte precis som i Sverige där man får tänka till lite extra för att få till en nivåbukett med några enstaka blommor av olika slag. Här gör vi normalstora buketter omkring £35, de minsta från £15 och lite större omkring £50. Ett pund motsvarar för tillfället 11.75 svenska kronor, så valutan skiljer sig en hel del, vilket snurrar till det en del i huvet. Bara att öva och ta in, men känns redan bättre efter 4 dagar på jobbet.

Igår, tisdag, jobbade jag det långa skiftet, 9-9, det vill säga 12 timmar. Kändes i ben och rygg när jag kom hem och satte mig för att dricka en kopp te. På tisdagar är det mycket att göra, blomleverans och "contracts" (företags beställningar)som ska köras ut. Dagen rullade på och de två sista timmarna bara sprang iväg.

Idag är jag ledig. Jag packar ryggsäcken med karta och lunch för att bege mig på en långpromenad i Hampsted Heath, en stor stor grön park en bit härifrån. Vädret swer okej ut, inget regn, men väldigt molnigt. Har varit ruggigt här ett par dar nu, riktigt hård vind och lite kyligt. Hoppas solen orkar titta fram under dagen, skulle vara trevligt.





Babyboy bukett

Kommentarer
Postat av: Malin Björk

Det verkar ju toppen, fin lya du har!. Inga dåliga buketter du... Saknar dig! Har du fått schema, hur långt strecker sig det. Jag får mitt sommarschema på fredag. När jag kommer får jag bo hos dig då, är det okej för dem?



Ha det bra! puss

2009-05-13 @ 14:00:25
URL: http://maliiinbjork.blogg.se/
Postat av: sofie petersson

åhh vad roligt att du äntligen har hittat ett rum som du ville ha och som var fräscht. och kul att du har börjat att komma in i rutinerna på jobbet och att dem gillar ditt arbete för de är ju ett stort plus bara på den tiden du varit där =).. hoppas att du har de bra nu och gå inte över till att bli engelskblodig =P kramar

2009-05-13 @ 23:46:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0