Pa rumsjakt

Onsdag 6 maj

Borjade dagen med att kolla efter nya ads pa gumtree och de andra rumsidorna jag blivit tipsad om. Hittade en del som jag ringde och bokade visning med for dagen.

Akte in mot London vid tolvtiden, vilket innebar att jag var pa plats i city och Kings Cross station strax innan ett. Pa schemat for dagen stod 5 visningar och ett besok i svenska kyrkan for ny info.



Rum nr1, Kings Cross
Hela lagenheten kan lattbeskrivas med ett ord, DISGUSTING! Mottes av en otack unken lukt av mogel och fukt. Lagenheten var fordelad pa tre vaningar sa jag hoppades att det skulle se battre ut pa nasta plan, men icke. Farg pa vaggar och tak var i flagor, det var mogel overallt och smutsigt! Och sa var det en lacka fran toaletten vilket inte gjorde mitt intryck av stallet battre. Killen som visade mig runt var jattetrevlig, runt 30 och forfattare. Den andra killen var arkitekt och de bada var valdigt intresserade av konst och design, vilket jag inte riktigt fick ihop nar lagenheten var en enda soptipp! NEJ TACK!

Rum nr2, Maida Vale
Maida Vale kandes som ett fint omrade. Typiska engelska tegelhus med sma balkonger langs gatorna. Jag mottes upp av en liten koreansk tjej som tog mig till ett lite ruggigare block med lagenheter. Det var kod och hiss, sa allt kandes helt okej. Tjejen var helt fascinerad av mig, vilket ar ratt roligt. Lagenheten bestod av tva vaningar och delades av 3 asiatiska tjejer, en portugisiskt och eventuellt mig. Koket var helt okej, bra utrustning och modern inredning. Rummet jag erbjods var litet men ljust med ett stort fonster. Sangen var liten och rummet inte stadat for visning... Tyvarr fanns inget vardagsrum att dela och umgas i, alla verkade vara sa upp i sina egna sysslor och spenderade ingen tid tillsammans, vilket jag skulle vilja. SORRY, men inte min grej.

Rum nr3, Mornington Crescent, Camden
Nara fran stationen till blocket dar nasta lagenhet fanns. Omradet var okej, utestallen men anda ett familjestalle. Mottes av en man i 50ars aldern som ver helskum. Jag var radd varje sekund jag spenderade i lagenheten. Det var bara mannen som bodde i lagenheten och ville hyra ut ett hemtrevligt rum med dubbelsang och stort fonster. Stannade inte lange, ville helst lamna sa fort som mojligt. TACK OCH HEJ!

Rum nr 4, Maida Vale
Tillbaks i Maida Vale, denna gang nagot utanfor centret. Promenerade ca 10 minuter for att ta mig till nasta visning. Mottes av en asiatisk tjej som visade mig och en annan tjej runt i huset som bestod av tva vaningar. Fick inget klart svar pa hur manga som delade, men troligen fyra eller fem. Rummet var jattefint med dubelsang och fina byraer och garderober, men det luktade rok. Killen som for tillfallet bodde i rummet rokte formodligen inomhus vilket var lite synd. Fanns inte heller nagot  vardagsrum, alltsa ingenstans forutom i sitt egna rum att spendera tid i. Omradet rumtomkring var riktigt ruggigt. En massa duvor och sunkiga hus. Manniskorna var inte speciellt trevliga, tutade och skrek pa mig, men jag bara ignorerade och gick min vag. INGET FOR MIG...

Rum nr5, Belsize Park
Hade nastan gett upp hoppet nar jag ater igen hoppade pa tunnelbanan for att ta mig till sista visningen. Klockan var nara halv atta nar kvinnan ringde mig och bekraftade att rummet fortfarande var ledigt. Jag tog mig till Belsize Park och mottes av fagelsang och vackra hus. Promenerade ca en tva minuter for att ta mig till huset med det sista lediga rummet. En kvinna i yngre 30 ars aldern motte mig utanfor och valkomnade mig varmt och vanligt. Forsta intrycket var helt fantastiskt, jag tankte bara WOW! Efter alla dessa skrackexempel jag sett idag blev jag helt tagen, kandes helt otroligt. Radhuset var supermodernt och nyrenoverat rakt igenom. Det fanns en klarrod trad genom allt. Fina tragolv, punktbelsning, kaklat frascht badrum med badkar och dusch, svart skinande kok med med barstolar, ett vardagsrum med skinnsoffor, stor flatscreen tv med surround system, bar, balkong och tradgard. Allt var jattefint! Rummet jag erbjods var i lagom storlek, inte speciellt stort, men helt tillrackligt med tanke pa all ovrig yta som kommer att delas. I rummet fanns en normalstor ny fin IKEA-sang, byraer och garderober, allt i ek. Stannade formodligen mer an en timme och pratade med den engelska kvinnan och den yngre estlandska killen som redan bodde dar. En annan kille fran Australien, Melbourne, skulle flytta in nu till helgen i det lediga dubbelrummet. Gillade verkligen allt, trevliga manniskor och ett helt fantastiskt fint och frascht stalle! HAR KAN JAG BO!

Jag var helt slut nar jag tillslut hoppade pa tunnelbanan for att ta mig mot tagstationen for att aka hem mot Flitwick dar James bor. Spenderade nog halva dagen underground, kande mig helt snurrig. Kom hem strax efter 23, drack en kopp te tillsammans med familjen och berattade om dagens upplevelser och intryck. Somnade som ett litet barn nar jag val kom till sangs.


Kommentarer
Postat av: Malin Björk

Va kul att du hittade något. När får du veta om du ska bo där? Puss

2009-05-07 @ 19:26:36
URL: http://maliiinbjork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0