Helgen som gick

Ännu en helg är förbi. Denna gick fortare än nånsin. Kanske för att jag jobbade fredag lördag söndag.

På lördagen kom James ner till London för att spendera kvällen tillsammans med mig. Jag slutade vid 5, tog tunnelbanan hem där James väntade. Vi gjrode oss i ordning för att åka ner till Camden där vi åt jättegod pizza på en italiensk restaurang, och sen gick på bio. Vi såg 2012 som tydligen ska vara årets bästa film, men inte enligt mig. Jag ville verligen se filmen, förväntade mig något riktigt bra, men blev riktigt besviken... Hela filmen var överdriven och overkligen. Inte alls så att man tror på det viktiga budskap som filmen egentligen går ut på. Dessutom var den mer än 2 timmar lång! Jag fick sprattla med benen och vrida på huvet hela sista timmen för att inte somna!

På söndagen fick jag skjuts till jobbet. Jobbade 12-18, hade 3 kunder på hela dagen. Inte så värst spännande med andra ord. Men jag höll mig igång med arbetsuppgifter. Blev en riktigt storstädning av butiken, men hann ändå inte med allt jag hade velat göra. Tror ändå att jag gjorde mer än de andra vanligtvis gör på en söndag.

När jag slutade kom James och hämtade upp mig. Han spenderade dagen i Camden, köpte julklappar åt familjen. Det tog oss en hel evighet att kommas tillbaks till mitt i rusningstid... London är en galen stad, den sover aldrig. Här är det stress 24/7. När vi äntligen kom fram gick vi och handlade lite god mat att tillaga för kvällen. Det blev kyckling pasta med pesto, champinjoner, lök och paprika. Jättegott! Och så lite glass till efterrätt såklart :)

Idag är det måndag. Jag jobbade 9-18.30. Efter jobbet gick jag mig en runda i köpcentret för att spana på julklappasr. Inhandlade två stycken till James :) Det börjar bli några stycken nu.

Imorgon börjar jag vid 12, slutar 21... Sent skift. Jag är ledig torsdag och söndag denna veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0