Onsdags uppdatering

Dagarna susar förbi en efter en. Idag är det onsdag igen, hur det nu gick till. Jobbet går bra, känner mig som fisken i vattnet, trivs jättebra! Jag är ju som sagt lillchef på stället, så känner mig som hemma.

Nu är det jag och två nya tjejer på jobbet. Eftersom jag är den som varit där längst (dock bara 3 veckor!), så är det jag som bär det mesta ansvaret. Jag får dela ut arbetsuppgiferna, tala om vad som ska göras varje dag, hur saker och ting går till och all såntdär som hör vardagen till. Jag vet inte vad de andra tycker om att jag sätter krav på dem, men jag hoppas inte de tar illa upp. Jag är yngst, de andra tvåär 32 och 33. Har dock fått höra att jag är en väldigt begåvad ung florist med mycket talang och yrkesfäridghet. Inte så illa va?

Idag blev jag lite chockad. Trött, ofräsch och allmänt tråkig som man är efter en lång intensiv jobbdag, så blir man trots allt stoppad mitt i rusningen i tunnelbanan. En kille säger ursäkta, precis bakom mig, så jag vänder mig om. Han frågar om jag jobbar som modell, NEJ var mitt enkla svar. Så han frågar därefter om jag har lust att prova på, så jag säger självklart JA, det hade ju vatt kul. Så han ger mig sitt buisnuesscard och bokar in mig för en träff på kontoret på fredag. Hur knäppt är inte det?! Han sa att de kommer fixa till mitt hår med stylning och klippning (vilket verkligen behövs!), ta lite bilder och se vad som händer. Eventuellt blir det nån typ av visning (där man tydligen tjänar bra pengar som han sa, haha). Jag fattar ingenting, men låter ju helskoj! Vi får väl se vad han säger på fredag. Det är ju inte varje dag man blir stoppad och erbjuden sånahär grejer!

Denna veckan är jag ledig fredag lördag, jobbar söndag. På fredag ska jag ut med Jodie och hennes syster Jade. Jodie är en av James kompisars flickvän. Vi har träffats några gånger innan och kommer bra överrens. James och de andra grabbarna ska ut och fira Stuarts födelsedag i London. Så jag åker upp där han bor och han åker ner där jag bor... Typiskt. Men jag stannar nog över hos Jodie istället för att ligga och vänta på James tills 7 på morgonen... På lördag ska det tydligen firas igen, flickvänner medtages. Fast jag är tveksam, tycker det räcker med en kväll. Och dessutom så jobbar jag på söndagen. Känner inte alls för att ruinera hela helgen med sena nätter och dålig sömn.

Nu är det i alla fall dags för sängen. Godnatt på er!

Kommentarer
Postat av: malin björk

Hur gick modellgrejen?

SKOJ!!

2009-09-25 @ 21:40:55
URL: http://maliiinbjork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0