Guide i London

Igår mötte jag upp en kompis jag träffade i Australien. Vi gjorde en dykkurs tillsammans när jag reste längs östkusten av Australien. Han bor i Bristol, så tog tåget ner till London för att komma och träffa mig.

Möttes upp vid lunchtid vid Paddington station. Ingen av oss hade hunnit med frukost, så det var ett enkelt beslut för vad vi skulle börja dagen med. Satte oss på ett cafe där vi stannade i drygt en timma. Tiden gick fortare än fortast! Därefter hoppade vi på tuben igen för att ta oss till Portabello marknad i Notting Hill.  Joe hade aldrig varit där innan, så jag tänkte där är ju kul att strosa runt. Vi gick runt och kollade i alla knäppa butiker, provade konstiga glasögon, roliga hattar, masker och annat kul. Vi gick mest runt och pratade om allt och ingenting, men tiden sprang iväg fort.

Eftersom Joe inte turistat så mycket i London, så fick jag agera turguide och vi begav oss mot Buckingham Palace. Det var vi och alla andra hundratals turister. Därefter promenerade vi till Liecester Square för att äta Ben & Jerrys glass, MUMS!


Joe och jag, dykbuddies från Australien, utanför Buckingham Palace.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0