Höst?

Är det meningen att det ska vara höst nu? Tycker att det fortfarande känns ganska somrigt. Det är varmt om dagarna och man behöver ingen jacka, möjligen en scarf på morgonen och kvällen då det bli lite kyligare. Men annars tycker jag nog att sommarkänslan håller i sig ganska bra. Fast vindarna känns dock lite hårdare och bitande.

Idag har det regnat som aldrig förr. Men det var ganska väntat efter alla dessa soldagar på raken. Efter solsken kommer regn, är det inte så? Eller man kanske säger tvärtom för att vara lite positiv, äsch.

Jobbet flyter på och dagarna går. Denna veckan är det jag och Jasmina som håller butiken igång. Chefen är upptagen med jobb i Brent Cross, det andra shoppingcentret i norra London där butik nummer 2 äger rum. På fredag är det judiskt nyår så denna veckan blir det mycket att göra. De flesta judarna bor i norra London, väldigt många där jag bor just nu. Men de verkar vara pålitliga människor, ser inte ut att göra nån skada. Lite konstigt bara att se så många män i svarta hattar och långa svarta rockar med skruvlockar i polisongerna. Mycket märkligt får jag nog säga...

Det började en ny tjej på jobbet i måndags, en japanska. Hon har dock utbildat sig till florist i England, så har inte så mycket av den japanska stilen i sig, tyvärr. Men hon är trevlig och relativt snabb, så ska nog gå bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0