Jul igen

Idag var jag inne på Debenhams i Westfield för att göra två blomster leveranser. Fick en chock när jag såg en julgran fullt julpyntad. Tycker minsann att det är lite tidigt för julen redan nu. Men jag minns veckan innan jag åkte hem på semester till Sverige, då hade de redan börjat med tomtar och julkort på Harrods. Detta var redan i slutet va juli. Helt galet vad butikerna är besatta av julen, man blir ju trött på den innan den ens närmat sig. Varför ska de fina traditionerna förstöras av media? Vart man än går ser man reklam för julbord och juldekorationer... Hopplöst.



På tal om jul, vi har amaryllis, tulpaner och anemoner i butiken nu. Känns som lite fel säsong... Föredrar dessa blommor när det är kallt och vintrigt ute. Nu är det ju fortfarande sensommar/början på höst. Hoppas dock att värmen håller i sig ett tag till, den engelska vinterperioden är inget att se fram emot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0