Manager?

Denna veckan har det varit jag som är chef. Jag har haft ansvaret för allt och alla i butiken. Känns bra, roligt med förtroende och ansvar.

Idag kom hollandsbussen med nya färska blommor, och det var min tur att handla. Första gången jag köper blommor sedan jag jobbade på Lindohfs, vilket var ett tag sedan nu. Det är kul att handla och välja det man tycker om att jobba med, men man måste förstås tänka sig för och veta att man kan sälja det man inhandlar. Jag hoppas jag gjorde bra val, Jasmina var i alla fall nöjd. Hon har jobbat där i drygt ett år, men aldrig fått ansvaret att handla blommor. Jag känner mig ganska stolt över den position jag tilldelats i butiken. Hoppas dock att det kan bli en höjning på lönen med tanke på alla extrauppgifter som jag bär ansvaret för för tillfället. Vi får väl se...

Hollandsleverantören frågade om jag var den nya managern för butiken, ska man ta det som en komplimang? Manager är den som håller butiken igång, chefens högra hand med andra ord. Här finns det alltid en manager i varje butik, vart man än går, samma sak i Australien. Tror det är lite andra system än i Sverige.

Imorgon blir det jobb 10-19. Den nya tjejen jobbar sin andra dag tillsammans med mig, 13-22. Så imorgon ska jag instruera henne i kassaavslut och stängning av butiken. Jag slutar som sagt klockan sju, och då menar jag på pricken klockan sju! För imon ska jag och Jasmina ut och göra London osäkert :) Första gången nånsin som jag går ut i London, spännande. Men man får vara på sin vakt hela tiden, det finns så många knäppa människor här i krokarna. Finns det å andra sidan överallt. Tror med all säkerhet att vi kommer att ha en kul kväll tillsammans med mycket dans och skratt.

Godnatt på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0