Morning everyone

Just nu sitter jag här med en kopp te och bara tar det lugnt. Börjar inte jobba förrän klockan 1 idag, så har förmiddagen fri. Tänkte jag skulle promenera ner till stan om en stund, tar ca 75 minuter härifrån. Det är bara nerför kullen, så är det vinter och snö kan det gå riktigt fort :)

Köpte mig några böcker häromdan, så just nu är jag inne i en läsperiod. Kan knappt sluta när man börjat. Jag gillar faktiskt att läsa, fast jag tar mig sällan tiden till det. Men här i London där man spenderar så mycket tid på tunnelbanan är det ypperligt att ha en bok i väskan.

Jobbet rullar på. Igår jobbade jag 12-21. Fortfarande sena kvällar, men bara två dar i veckan och 8 timmars skift då en timme är rast. Fast igår ville chefen gå hem tidigt så min rast fick utebli. Jag höll butiken igång, kunder och ordrar ramlande in konstant efter att chefen lämnat. Jag tror jag skötte mig ganska bra då jag såg dagens kassaavslut. Hann med att göra en uppfräschningav butiken med vattenbyte och putsning av vaser och hyllor mellan kunderna. Och moppa golvet! Så jag lämnade butiken i toppskick strax efter 21. Hoppas chefen är nöjd när hon kommer till jobbet idag.

Nu är det dags att göra sig i orning för dagen. Blir en sen kväll, jobbar 13-22... Inte helt glad och pigg när man kommer hem strax efter 23. Phu... Men å andra sidan så är jag ledig lördag söndag, slutar 19 imorgon, så tar tåget direkt till James för att ha myskväll med god mat och film :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0