Uppdatering

Numera bor jag i Golders Green, Londons första förort. Jag har ett betydligt större rum hyran ät låg, vilket klipp.

Jobbet funkar bra. Chefen är en vanlig människa och den andra tjejen är kanon. Så just nu känns allting bra. Jag trivs på jobbet och får vara mer kreativ. Butiken passar mig mycket bättre än mitt tidigare jobb. Chefen litar på mig och ger mig fria händer till det mesta. Jag har redan stort ansvar, både öppnar, stänger och räknar kassan. Allt är som vanligt, eller som det ska vara, vad jag är van vid.

Nästa vecka startar en japansk tjej som även hon ska jobba heltid. Och första oktober börjar en polsk tjej på deltid. Tjejen som jag jobbar tillsammans med just nu är från Sweiz, men hon åker tillbaks hem i slutet av denna månaden efter att ha spenderat drygt ett år i London. Så jag kommer bli den som de andra ser upp till.

Jag kommer att vara ledig varje lördag, det är min fasta lediga dag. Kommer jobba varannan söndag, men dock bara 12-6. En vanlig arbetsdag är 8 timmar, så jag jobbar ca 40 timmar i veckan, som en svensk heltid alltså. Tjänar något bättre också. Så allt ser positivt ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0