Från vinter till sommar!

Idag har det varit riktig sommarvärme här i England. Redan när jag gick upp imorse sken solen. Jag gav mig ut på min löprunda i vanlig ordning och njöt av varje sekund. Sån härlig känsla att ha solen i ögonen och känna riktigt hur den värmer. Här behövs inga vantar eller tjocka kläder, för här är det faktiskt vår på riktigt, nästan sommar faktiskt!

Vid halv tolvtiden promenerade jag över till Flitwick för att möta upp Debra, James mamma. Vi åkte över till Milton Keynes för att göra de sista inköpen innan Floridaresan. Min plan var att köpa ett par sandaler eftersom jag inte hittade ett enda par som passade hemma i Sverige. Shoppingturen slutade med att jag köpte 3 par skor... Men jag tror faktiskt att de kommer komma till väl använding. Ett sportigt bekvämt par (NIKE), ett par silvriga flipflops med blommor på remmarna och ett par bruna med remmar och snören. ÄNTLIGEN har jag investerat i sandaler!!! Jag passade även på att köpa något att minnas för en del av pengarna jag fick i påskpresent. Eftersom jag fått ett så fint Pandora armband av Ulrika, så köpte jag en ny berlock att sätta på. Jag tycker jättemycket om armbandet och hoppas att det snabbt kommer fyllas på :)

Efter shoppingturen blev det en sen lunch. Därefter somnade jag på soffan i nästan en timme, men oj så skönt! Efter att ha sovit tog jag mig i kragen och gick ut i det fina vädret. Jag tog mig en härlig promenad genom Ampthill Park. Passade även på att ta lite fina bilder, såklart.

Solen skiner fortfarande och det har varit varmt hela dagen. En riktig sommardag faktiskt. Kan inte förstå att jag häromdagen gick iklädd vinterjacka, vantar och mössa. I lördags morse var det -2 när jag gick till jobbet. Idag har det varit shorts och linne väder. Men nej, jag hade mer kläder än så på mig. Jag hade inte riktigt fattat hur varmt det var ute idag. På vädret stod det +15, men i solen har det definitivt varit över 20! Vilken underbar dag!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0