Tillbaks i England

Då var de där två semesterveckorna i Florida över och jag är tillbaks på Engelsk mark igen. Vi lämnade Orlando, Florida, med ett försenat flyg strax innan tio på kvällen (amerikansk tid) och landade på Gatwick flygplats vid tio tiden på morgonen (engelsk tid.) Vi hade tur som inte drabbades mer av förseningar och inställda flyg på grund av vulkanutbrottet på Island. Många turister blev fast under utbrottsveckan och fick nya hembiljetter först 10 dar senare. Många fick alltså både längre och dyrare semester än planerat.

Vi har haft det bra i Florida. Det har varit varmt och skönt mest hela tiden. Första veckan fick vi några skvättar regn var dag, medan andra veckan gav oss gassande sol.

Varje dag har varit intensiv med mycket att hinna med. Det har inte blivit några sovmornar, istället tvärt om. Vi har spenderat dagarna i olika nöjesparker och schemat har varit fullspeckat.

Ibland har det varit jobbigt att vara så många, då alla har sina egna viljor och det blir svårt att ta ett beslut.

Nu är jag tillbaks i England i några dagar innan jag beger mig hem mot Sverige igen. Här är det nästan sommar. Temperaturen ligger på omkring 14-20 grader om dagarna och det är grönt överallt. Igår la jag mig till och med i parken föra att fånga lite sol och underhålla brännan. Men man hinner väl bli vit igen innan sommarn hinner komma till Sverige?

Jag kommer hem till Sverige på tisdag nästa vecka och stannar till och med september för att jobba och spara pengar. Så i år blir det en svensk sommar igen. Jag hoppas på mycket sol, bad, grillningar, goda vänner och mycket skratt.

Vi ses snart!

Kommentarer
Postat av: malin björk

UNDERBART, ska jag få vara med dig i sommar!! Vilken underbar överraskning. Åhh vad glad jag blev!!!

2010-04-29 @ 12:51:39
URL: http://maliiinbjork.blogg.se/
Postat av: Eva

Då hinner vi ses!

Vi ska köpa en ny grill och baksidan badar i sol på eftermiddagarna...

2010-05-03 @ 21:19:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0