Tillbaks i England

Nu är jag tillbaks i det regniga landet England igen. Jag vaknade såklart med tuppen och gav mig ut på en härlig löprunda i min älskade Amphill Park. Jag tyckte ändå att jag fick ganska mycket sovmorgon med tanke på att klockan var 8 svensk tid. Men i det här landet är folk inte så morgonpigga, särskillt inte eftersom klockan inte var mer än 7 här. Jag hade parken och stigarna så gott som för mig själv. Mötte några enstaka trötta hundrastare.

När jag kom tillbaks hem låg James fortfarnade och sov... Vilken latmask. Han var ju den som skulle till jobbet, inte jag. Tillslut fick jag upp honom, då hade jag redan hunnit med att springa, äta frukost, duscha och sitta vid datorn. 

Eftersom det är så tråkigt väder ute så har jag passat på att packa ur mina väskor. Hade tänkt ge mig ut på en långpromenad idag, men känns inte så kul när det småregnar hela tiden. Fast jag tror jag struntar i det, här är ju så varmt och skönt. Verkligen vår! Allt grönskar utanför fönstret. Under min springtur hann jag med att suga in de härliga dofterna av vår. Här blommor påskliljorna och träden har precis öppnat upp sina knoppar så det sticker ut små ljusgröna blad. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0