Annandag påsk, middag hos Ulrika & Stefan

Igår var jag bjuden på middag hos Ulrika och Stefan. Jag åkte in redan klockan ett för att bli upphämtad vid färjan halv två. Hemma hos Ulrika var det som alltid mysigt och fint dukat. Varje år bjuder Ulrika in sina systrar med familjer för gemensam middag under påsken. Det är dock aldrig påskmiddag, utan alltid något annat lite mer extra. Denna gång fick jag slinka med på ett hörn som en extra syster.

Vid två började vi med fika. Det blev en stor härlig chokladtårta med färska hallon på. Jag lovar att den smakade helt ljuvligt! Dock väldigt mättande. Efter fikat och kaffet slog vi oss ner i sofforna för att spela lite kort. Till en början var det bara Ulrikas storasyster med familj och mormor som kommit, men senare under kvällen skulle även lillasyster med familj, samt mamma och pappa komma.

Strax efter sex var det dags för middag. Det blev förrätt, grillat till huvudrätt och hemgjord tryffel till efterrätt. Allt var som alltid mycket gott. Både Ulrika och Stefan är helt fantastiska i köket, vilka kockar! Mätt och belåten gick jag ut en stund för att hoppa på studsmattan med alla barnen. Det märks att man inte är 15 längre!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0