Jobb updates

Igår var jag åter igen och besökte min favoritbutik i Bedford. Denna gången var chefen inne och jag fick presentera mig och min portfolio. Hon hade redan sett mitt CV då de andra tjejerna pratat gott om mig. Jag visste redan att de nyligen anställt någon, men ville ändå visa att jag är intresserad. Alla jag träffar i butiken än så länge har varit jättetrevliga och välkomnande. De var imponerad av både mitt CV och Portfolio. Eftersom det inte finns någon ledig tjänst för tillfället kom vi överrens om att hon ringer mig som nummer 1 när något dyker upp. Det är en mysig butik med lite gammeldags känsla. Floristerna är supertrevliga och hela butiken känns trivsam. Jag tror jag skulle passa perfekt i den butiken. Chefen sa det samma, hon hade gärna sett mig arbeta i hennes butik. vilken otur att jag var ett par veckor för sen med att lämna in mitt CV! Jag är så arg på mig själv över detta... Fast det är väl klart, man ska ju tydligen inte alltid ha medgångar i livet, detta måste ju vara en av mina motgångar.

Idag var jag tvungen att ringa tillbaks till den andra butiken, som erbjudit mig en liten deltidstjänst på 18 timmar i veckan, för att lämna mitt svar. Tyvärr är inte 18 timmar tillräckligt för att ens kunna betala boende, räkningar och mat. Eftersom de inte tillät mig ha ett annat jobb vid sidan om för att fylla upp till en heltid, så kunde jag tyvärr inte tacka ja. Det blir svårt att leva om man ska klara sig på ynka 2 dar i veckan... Dags att leta igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0