Kylig kvällspromenad

Ikväll har jag varit ute och gått en runda runt ön. Man får klä på sig ordentligt så man inte blir tagen av vinden och kylan. Jag hade rejäl utrustning och till och med reflexväst. Måste ha sett roligt ut för de som körde förbi mig.

Temperaturen ligger på -4 grader för tillfället. Det känns egentligen inte så värst kallt. Så länge det är torr kyla så är det helt okej, värre är det om det blir fuktigt istället. Då blir man ju som en enda stor isbit.

Vägarna är alldeles vita av tillplattad snö. Så himla fint så länge det får vara vitt och inte är sandigt eller slaskigt. Fast det var riktigt halt på sina ställen. Jag hade mina gympadojjor på mig så det blev lite slirigt emellanåt. Jag tog mig runt hel utan att trilla, sitter nu under filten i soffan och tittar på elden som sprakar i kaminen. Har ätit knäckebröd med kaviar och druckit te, mums! Vissa saker måste man bara ha när man kommer hem, typ knäckebröd :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0