Phuu...

Nu tar jag mig en paus i packandet...

Idag gick jag upp direkt efter att James gett sig av till jobbet. Jag promenerade över till Flitwick där jag mötte upp Stuart efter hans träning på gymmet. Vi åkte till Tesco där jag handlade ingredienser till den blivande kladdkakan som skulle komma att bakas under dagen. Väl hemma igen blev det en snabblunch, därefter full fart med bakningen.

Jag är ganska enformig och bakar nästan alltid kladdkaka om jag får för mig att baka här i England. Men för att skoja till det lite grann brukar jag prova att blanda i lite andra godsaker i smeten. Idag blev det Twix och valnötter. Ser väldigt gott ut så jag hoppas det smakar! Tänkte bjuda över vännerna på lite fika ikväll och säga hejdå innan jag beger mig hem mot Sverige igen.

Efter bakningen var det bara att sätta igång med packningen... Som ni förmodligen redan vet så är jag urusel på att packa. Jag lyckas alltid få med mig alldeles för mycket. Fast som det ser ut just nu tror jag inte ens att jag kommer att kunna stänga väskan... Tänker inte ens försöka. James har lovat att hjälpa mig att gallra när han kommer hem. Nu ligger allt vikt i små högar på sängen och bara väntar på att få slåss om sin plats i väskan. Förstår inte varför det ska vara så himla svårt att välja vad man ska ha med sig?! Det slutar ju ändå alltid med att jag inte använder hälften av vad jag packat med mig. Jag är helt hopplös! Hade behövt Malins hjälp nu. Kommer ihåg hur impad jag var över hennes lilla packning när hon kom och hälsade på mig i London. Så lite men ändå tillräckligt för att kunna mixa och matcha för att ha olika snygga outfits varje dag. Hjäääääääääälp mig!

Ikväll ska jag och James ut och äta på restaurang. Det är sista kvällen vi kommer att ha tillsammans på ganska länge, så vi får förska göra den till något bra. Hoppas att god mat och kladdkaka är en bra kombo.

Imorgon blir det att gå upp tidigt för att påbörja resan mot Sverige och Karlskrona. Väckarklockan kommer att ställas på 03.00...

Kommentarer
Postat av: malin björk

Hahaha jag är kass på att packa. Jag skulle ju köpa massa så jag ville inte ha med mig något. men det funkar ju inte. Men du ska ju vara här till april, tokunge.... Skitsvårt att packa ju. Det hinner ju bli vår. Inte avis på dig. Du måste kova att komma hit...



Saknar dig så.

Puss

2010-02-09 @ 20:44:23
URL: http://maliiinbjork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0