Regn

Efter regn kommer solsken, eller är det tvärt om? Har varit fint väder ganska många dagar på raken nu, så inte konstigt att regnet vräker ner utanför fönstret idag.

Idag har jag varit och besökt den där butiken igen där jag hade min andra intervju. Träffade idag den andra kvinnan som är delägare i företaget. De båda är jättetrevliga och glada. Jag fick idag veta vilka dagar och timmar de kommer att behöva mig. Verkar som de vill ha någon som stänger och jobbar helger så  att de själva kan spendera mer tid med sina familjer...

Jag besökte även en annan butik där jag lämnat av ett CV tidigare. Ni kanske kommer ihåg att jag berättade om en butik som jag faktiskt gillar, men som precis anställt någon när jag kom in med mitt CV. Jag pratade med tjejerna en stund och de sa åt mig att komma in igen på torsdag för att träffa chefen som varit bortrest. De är alla imponerade av mitt CV och portfolio och hade gärna sett mig arbeta i deras team. Men tyvärr har de ingen tjänst ledig för tillfället. Jag ska i alla fall gå dit och möta chefen för att göra ett gott intryck och förhoppningsvis bli ihågkommen tills när de behöver någon näst.

Just nu gör jag mest ingenting. Känns inte roligt att gå ut när det bara regnar. Blött och kladdigt. Tror jag ska lägga mig och börja läsa mina nya bok "Down Under". Handlar visst om en persons upplevelser på en resa genom Australien. Tror och hoppas den kan passa mig ganska bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0