Snöstorm?

Igår gick den lilla färjan sönder på eftermiddagen, så extraturerna idag har varit inställda. Jag fick därmed bege mig till jobbet med sju färjan istället för halv åtta. Inte många som var ute och promenerade vid 6.30 en dag som denna... Färjan var dock full med folk.

Nu ikväll har det lovats mer snö. Kan tydligen komma upp till 30 centimeter under natten. Det började yra nångång vid femtiden då jag fortfarande var på jobbet. Snön la sig snabbt och har nu täckt allt i sin väg. Pappa kom och hämtade mig vid färjan efter jobbet. Att kliva av färjan var som att gå in i ett moln av yrande iskristaller. Kändes som nålar i ansiktet. Jag antar det kommer hålla på ett tag till, hoppas de plogar ordentligt tills imon morgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0