Vinter på Aspö

Idag har jag varit ledig efter att ha jobbat torsdag, fredag, lördag och söndag. Var inte riktigt inställd på att ha en ledig dag, men det kan väl vara trevligt ibland.

Jag började dagen med en liten promenad innan frukost. Därefter blev det att städa i garderoben och mina lådor som är fulla med saker jag lämnat efter mig. Lite ordning och reda blev det i alla fall. Men oj så mycket kläder jag har! Kläder som jag faktiskt till och med glömt bort att jag hade. Jag skulle nästan kunna öppna en butik och börja sälja mina gamla plagg som inte använts på mycket länge.

På eftermiddagen tog jag med mamma på en promenad. Vi hade tänkt gå längs havet, men det var på tok för mycket snö för att kunna plumsa fram i. Vi gick så nära vi kunde och gick en runda om Kastellet. Jag hade som vanligt med mig kameran och han med att käppa några bilder på turen.

Vi gick inom mormor och morfars för att säga hej då jag ännu inte hunnit med att träffa dem sedan jag kom hem igen. Vi kom precis lagom i tid till att möta dem på vägen utanför huset. Stannade och pratade en stund och gick därefter till affären för att inhandla resterande ingredienser inför middagen.

Nu står mamma vid spisen och jag sitter här. Vilken arbetsfördelning... Känns som lyx att vara hemma!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0