Under filten med en kopp te

Jag är just hemkommen efter den dagliga promenaden i parken. Så skönt med frisk luft! Enligt väderleksprognosen skulle det regna hela dagen, men något regn har jag som tur väl är ännu inte sett någon skymt av. Men mörket börjar dock smyga sig på där ute.

Jag brukar undar var alla människor håller hus när jag är ute och promenerar. Det står alltid så många bilar parkerade vid parken, men jag ser sällan tillräckligt många för att det ska gå jämt ut med antalet bilar. Ganska roligt att folk kör bil för att gå ut och rasta hunden. Eller att de kör bil ner till gymmet för att köra ett hårt pass. Folk är inte så positiva till vardagsmotion i det här landet. Antingen är man träningsfreak eller bara soffpotatis. Här finns liksom inget mellanting, att vara nyttig och vara ute i friska luften ses som överkurs. Lika bra att äta lite chips när  man kommer hem från jobbet (istället för att äta middag), för det är ju nyttigt, potatis är ju bra, eller hur?! Ja ni hör ju hur folk resonerar... Inte undra på att många är stora som hus... Det är ett latmaskland jag befinner mig i.

Ikväll ska vi på fotboll. James och hans pappa och hans pappas vänner ska se nån match på Milton Keynes arena. Ni hör ju hur insatt jag är, vet inte ens vilka lag som spelar. Kan ju ana att det är Milton Keynes eftersom vi åker dit, men vem vet.

Just nu sitter jag och värmer mig med en kopp te i min julklappsmugg från James bror. Det är en mugg med en bild på en man i boxershorts, men när det varma teét kommer i så åker kallingarna av! Roligt va?


Jag undrar varför denna mugg aldrig är ren när jag ska använda den. Tror minsann att det är fler än jag som använder den här i huset!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0