Här bor jag

Google Earth är fantastiskt roligt! Tänk att man kan flyga från ena sidan till den andra på bara några sekunder. Igår flög jag förbi över Karlskrona, Aspö, Sydney innan jag landade i Ampthill.

Här är några satellitbilder över området där jag bor:


Den övre röda circeln är där jag och James bor, den undre är där James föräldrar bor.

Här ser ni en närmre bild över Ampthill.

Här har vi huset. Allra längst ner på station Road.

Prova själva! Det är superenkelt, bara att skriva in en adress eller plats så tar kartan er på en tur till vald destination. För att få tillgång till detta måste ni ladda ner programmet som finns gratis att hämta på http://earth.google.com/. Följ bara instruktionerna på sidan så ska ni se att det går bra :) Trevlig resa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0