Hoppande dreglande håriga monster!

Idag när jag steg upp på förmiddagen och tittade ut genom fönstret blev jag nästan bländad av solen. Jag snabbade mig på med promenadutstyrlsen och begav mig ut på en underbar tur i parken. Har varit jättefint väder hela dagen! Så härligt med solsken. Alla blir så mycket gladare och det finns så mycket mer möjligheter i tillvaron. Till och med fåglarna kvittrade i buskarna! Nästan som en vårdag :)

Jag var som vanligt ensam promenerande bland alla hundar och hundägare. Måste säga att jag skarpt ogillar dessa ouppfostrade djur som anfaller mig med sina blöta tassar. I detta land behöver man nämligen inte ha koppel på sina hundar, så de springer lösa i parkerna. Usch, jag tycker verkligen inte om när djur jag inte känner kommer och hoppar på mig. När jag ser en hund närma sig mig så lägger jag i en extra växel och försöker försvinna så snabbt jag kan. Men så anfaller de... Och hundägarna bara ler och fnissar. Jag tycker absolut att det borde vara lag på att ha hundarna kopplade överallt!

Har haft en ganska slö dag för övrigt. Gick tillbacks till sängläge efter promenaden för att titta på film. James hade nämligen inte rört sig ur fläcken under den timmen jag var ute och gick.

Nu har vi just kommit tillbaks hem efter att ha varit på söndagsmiddag hos James föräldrar. Alltid mysigt och trevligt att träffas sådär en gång i veckan tycker jag.

Nu är det dags för film nr två för dagen. Mitt val, Angels and Demons sitter laddad i dvd spelaren. Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0