Helgen i Malmö

Ja nu har det varit lite dålig uppdatering här på bloggen. Jag har inte haft varken tid eller lust de senaste dagarna.
Helgen som gick spenderades i Malmö tillsammans med mamma. Vi tog tåget ner efter att jag slutat jobbet på fredagskvällen.

Lördgen började vi med att slinga mitt hår. Tycker utväxten efter blonderingen blivit lite väl synlig, så slingade till lite ljusa slingor i botten för att jämna ut  det lite. Efter frukost och slingning gick vi ut på stan för lite shopping. Senare mötte vi upp moster Kerstin som hade frukost nummer två med några tjejkompisar på café, innan en tur på stan.

På kvällen var det dags att fira mostern som blivit 31. Vi alla engagerade oss i att göra snittar, grönsaker och dipp, bål och andra tillhörigheter. Gästerna kom vid åtta och då var festen igång. Jag följde dock inte med ut, blev dödstrött nångång vid elva och somnade på sängen...


Moster och Mamma

Lillebror med flickvän

Som vanligt vaknade vid sju både lördag och söndag. Svårt att sova när man är van att gå upp tidigt till jobbet. Låg i alla fall kvar i sängen tills åtta båda dagarna. Härligt att kunna utnyttja hela dagen.

På söndagen hade vi egentligen tänkt åka till IKEA, men eftersom Kerstin inte var helt pigg och varken jag eller mamma behövde något, så hoppade vi över det besöket. Istället fick det bli en andra runda på stan innan tåget skulle ta oss hemåt vid halv tre på eftermiddagen.

Det jag ville shoppa var ett par skinnstövlar. Tänkte att jag skulle försöka hitta ett par på rean, men hade ingen vidare tur med det... Kom hem med två randiga tröjor (en lång med smala linjer och en vanlig med breda), ett par tights med nitar, en lila blommig sjal och ett vitt sommarlinne med dödskallar på (perfekt för FLORIDA!). Tycker att jag gjorde bra köp, spenderade inte alltför mycket pengar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0