Helgen

I lördags var jag som sagt på 50-års fest i Bjärred hos farbror Anders. Jag och mamma kom dit lite senare eftersom jag jobbade på dagen. Vi kom precis i lagom tid till buffén.

Kvällen var mycket trevlig. Jätteroligt att träffa alla på en gång. Inte ofta man får ihop hela släkten på en och samma gång. Träffade till och med människor jag aldrig träffat förut, spännande. En del hade jag träffat när jag var liten, men som jag inte minns nu.

Vi stannade över hos kusinerna för natten. På söndags morgonen kunde jag såklart inte sova, så gick upp vid sju och tog mig en timmes promenad vid halv åtta tiden. Det blev en lyxig frukost och därefter lite tv-spel. Mina kusiner har precis all den senaste tekniken. De har Playstation, X-box och Wii. Vi provade såklart Wii-fit. Engligt hälsokontrollen man måste gå igenom så visade det sig min kropp är i skick som en 20-årings. Jag blev alltså två år yngre. Det måste ju vara ett gott tecken?! Jag var väldigt duktig på balanstesten jag fick prova. Slalom var dock lite värre... Och det här med att nicka bollar, ja det gick väl sådär... Jag nickade ju med huvet när man skulle lägga vikten på benen och inte röra på huvet. Visst låter det konstigt?! Det är ju logiskt att man flyttar huvet i riktningen dit bollarna går, och inte trycker ner fötterna. Jaja, i vilket fall var det jätteroligt :)

På vägen från Bjärred åkte vi till nya IKEA och i Malmö. Vi gjorde även ett besök på ILVA, den danska mer färgglada motsvarigheten till IKEA. Vi gjorde på vägen hem ett stopp på Ekohallen där det blev grillad korv.

Efter alltför lång tid stillasittande i bil så tog jag mig en löptur runt Aspö när vi kommit hem. Jag höll ett lagom behagligt tempo och tog mig runt på 42 minuter. Men vad tråkigt det är att springa på astfalt! Mycket roligare i skog och terräng. Jag saknar Ampthill Park!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0