Ledig dag

Idag har jag varit ledig. Jag började dagen med att vakna pigg och utvilad 06.57. Jag gick upp och hoppade i träningskläderna för att bege mig ut på en härlig löptur. Idag var det inte speciellt kallt, temperaturen låg¨på +1 när jag gav mig ut. När jag kom tillbaks var jag genomvarm... Skönt med dusch och frukost.

Vid tio åkte jag in till stan för att träffa Lina. Vi möttes upp och gick en runda på stan. Jag inhandlade en outfit för nästa helgs modemässa. Man får väl kosta på sig och göra sig till lite extra vid såna tillfällen tycker jag.

Efter lite shopping sa jag hejdå till Lina. Jag gjorde ett snabbt besök på Lindohfs innan jag promenerade ner till varvsparkeringen för att hämta upp bilen. vid ett tiden körde jag ut till sjukhuset för att hälsa på morfar som varit inlagd drygt en vecka. Vi pratade om allt möjligt i nästan en och en halv timma. Han verkade okej, men såklart frustrerad över att inte få veta vad som varit fel. Just nu ligger han kvar och väntar på svar på proverna som skickats till Lund och England. Vi får hoppas att han får bli frisk och komma hem snart.

Senare åkte jag ute till Slottsbacken och Elgiganten för att titta på en mini-laptop. Jag funderar på att köpa en ny mindre laptop som är mer praktisk när man reser mycket. Jag tycker att den jag har nu är alldeles för stor och otymplig. Den tar sån plats och väger en massa. Istället har jag tittat på en liten variant som är mindre än ett A4, närme storlek med ett A5. Jag hade hoppats på att kunna byta in min gamla dator och kanske få några kronor för den, men tyvärr verkar det inte finna några såna system...

Jag gjorde även ett besök på MAXI där jag handlade varorna till kvällens middag. Det blev grön curry med kyckling och grönsaker och ris på Thailändskt vis. Mycket gott, men ganska startk.

Klockan 18 hade jag bokat in mig för klipptid. Det har öppnat en liten salong på Aspö, så jag tänkte det kunde vara värt att testa. Det blev en toppning och tilljämning av frisyren, så nu känns det inte lika slitet och flygit längre.

Jag avslutade kvällen med att hälsa på mormor en runda. Mamma var där och hjälpte till att betala räkningarna, så jag kom förbi för att hålla sällskap.

Tycker att jag hunnit med ganska mycket idag även om jag inte gjort att jag hade velat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0