Aktiv helg

Har inte riktigt tagit mig tiden att uppdatera bloggen de senaste dagarna. Har inte blivit mycket skrivet på länge.

Jag har som sagt börjat jobba på Lindohfs igen, och det är full fart varje dag. Jag trivs jättebra och Ulrika är den bästa arbetskamraten (och chef) man kan ha. Jag är så glad att jag än en gång är tillbaks i butiken!

De första dagarna här i Sverige har jag inte hunnit med så mycket mer än jobb. I fredags kväll träffade jag Sofie. Jag fick se hennes nya fina lägenhet på Bredgatan. Vi lagade tacos och kollade på film. Blev rätt mycket prat också. Minns faktiskt inte ens när vi träffades och umgick på riktigt senast. Skoj att ses igen i alla fall!

Igår, lördag, började dagen med jobb. Efterråt följde jag med Ulrika på stan för att möta upp vår andra syster, Hanna. Hanna tar sjuksköterskaexamen om ett par veckor och behövde shoppa en klänning, men istället var det jag som shoppade. Jag köpte en superfin cerise träningsjacka som verkligen kan komma att behövas i detta ruggiga och blöta land. (Just nu i alla fall). Köpte även en fin blommig klänning och nya tajts till den. Den hängde där så fint bara för mig, en enda kvar och just i min storlek. Jag kunde ju inte bara gå förbi!

Kvällen spenderade jag hemma i soffan. Gick på en promenad som slutade med löprunda och promenad när jag kom hem. Tror nya jackan fick fart på mina ben, för fort gick det! Och kull var det också! :) Jag har ju varit förkyld ett ganska långt tag nu och inte sprungit på grund av det. Roligt att komma igång igen. Hemma stod middagen klar på bordet, perfekt! Mammas hemlagade biffar, min favorit! Mätt och belåten satte jag mig och pysslade lite med mitt Florida album. Har kommit en bit på vägen nu, men är långt ifrån färdig. Efter ett par timmar tröttnade jag och kollade på film istället. Det blev en sen kväll.

Idag började jag dagen med en härlig löprunda. Det är så fint nere vid havet så benen går av sig själva. Nu sitter jag och kollar på nyheterna, men ska snart göra mig klar och därefter hälsa på mormor och morfar.

I eftermiddag ska jag åka ut till Rosenholm och spela badminton med Emma. Ska bil roligt :) Längesen man spelade nu, men hoppas talangerna sitter i! Kanske blir en promenad i en av sligorna i skogen efterråt.

Härlig aktiv helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0