Ledig tisdag

Idag har jag varit ledig, igen. Känns lite konstigt att ha en ledig dag med så kort varsel efter helgen. Men man ska väl inte klaga? Jag har i alla fall haft en toppendag, trots skiftande väderlek.

Jag började dagen med en löprunda i solen. Klockan var strax efter sju när jag begav mig ut och det var bara nio grader. Förra veckan vid samma tid hade vi faktiskt 16 grader. Så det kändes lite kyligt idag, extra kallt med den ivriga vinden. Väl hemma igen, efter dusch och frukost, började det så klart regna. Så där har det hållt på i stort sett hela dagen. Det har blåst en hel del, regnat till och från, och solsken där i mellan. Mycket märkligt väder.

Vid ett åkte jag in till stan för att möta upp Sandra och Melvin för att åka hem till Anna. Vi möttes allihop på City Gross för att inhandla maten inför grillningen. Klara med shoppingen åkte vi hem till Anna där vi nästan direkt började med att förbereda maten. Vi gjorde goda grillspett med kyckling och fläskfilé. Melvin fick korvbollar på spett. Fast han gillade bäst den kalla såsen som han doppade korv, tomater och sina fingrar i. Vilken liten envis rackare han är. Men så söt! Jag tog så klart på mig uppdraget att vara underhållare :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0