Söndagen

Igår var det söndag och slutet på ännu en vecka. Jag var uppe med tuppen och var ute och sprang i en timme på morgonen. Så himla härligt sätt att starta dagen på. Lite senare gav jag mig ut på en promenad för att leta upp solen som hade lovats på väderleksrapporten. Halvvägs, på andra sidan ön hittade jag den. Solen visade sig lite från och till hela eftermiddagen, men även vinden gjorde sig uppmärksammad.

Vid två åkte jag in till stan för att träffa Anna och Sandra. Mötte först upp Anna på Waynes, där vi satt tills Sandra kom och höll oss sällskap en timme senare. Var jättetrevligt att träffas igen. Det var längesen sist så det fanns mycket att prata om. Mycket ny info och så klart mycket skvaller.


Tänk att jag faktiskt lärt mig att dricka kaffe, det trodde jag aldrig!

Innan hemfärd till ön gick jag och handlade lite smått inför kvällens grillning hemma på altanen. Det blev kycklingspett med paprika, lök och champinjoner i en vitlkösgrillsås. Till detta hade pappa fixat rotfruktsgratäng, sallad och vitlöksbröd. Vilken härlig middag! Vi satt ute på altanen där det var alldeles ljummet efter att solen legat på under dagen.

Så klart kom det ett rejält och ihärdigt skyfall precis när grillen var varm och spetten pålagda. Pappa var snabb fram med parasållet och räddade både mamma och grillen som blivit dyngsura på bara några sekunder. Man kan ju tro att vi börjat få monsunregn här i Sverige. Det är ju inte första gången detta händer.

Till efterrätt åt vi farmors hemlagade chokladpudding. Måste verkligen passa på att berömma! Vilken chokladpudding! Jag som aldrig gillat det när jag var yngre. Kanske beror på att den inte alls smakar likadant när man blandar pulver med mjölk. Det här var ju på riktigt! Med riktig choklad. Mums! Tack farmor, det får du göra om nån gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0